http://wiadomosci.gazeta.pl/i/obrazki/google_search/sblank.gifhttp://wiadomosci.gazeta.pl/i/obrazki/google_search/sblank.gifhttp://bi.gazeta.pl/im/6/6164/m6164086.gif/i/obrazki/google_search/google.gif

Brokuły i jabłka kontra rak

ola
2010-03-14, ostatnia aktualizacja 2010-03-12 17:24

Jedzenie potraw bogatych w flawonole może zapobiegać zachorowaniu na raka trzustki - twierdzą amerykańscy naukowcy

Brokuły
fot. sxc.hu
Brokuły
Jabłka
Fot. Internet
Jabłka
ZOBACZ TAKŻE
Rak trzustki to jeden z najgroźniejszych nowotworów. Jednak zdaniem naukowców z Uniwersytetu Hawajskiego odpowiednia dieta może pomóc nas uchronić przed tym śmiertelnie niebezpiecznym schorzeniem.

W ramach badania opublikowanego przez "American Journal of Epidemiology" prześledzono zwyczaje dietetyczne ponad 183 tys. osób na przestrzeni 8 lat. Okazało się, że jedzenie pokarmów bogatych w flawonole, np. brokułów, jabłek, kapusty czy cebuli, zmniejszało ryzyko zachorowania na raka trzustki nawet o 23 proc.

Co ciekawe, jedzenie potraw bogatych w flawonole częściowo niwelowało również szkodliwe skutki palenia papierosów, wymieniane jako jedna z głównych przyczyn zachorowań na raka trzustki.

Ochronne działanie popularnych warzyw i owoców wynika zapewne z faktu, iż zawarte m.in. w brokułach, jabłkach, cebuli i kapuście flawonole są grupą silnie działających przeciwutleniaczy. Nie tylko ułatwiają one wydalanie rakotwórczych związków z organizmu, ale też hamują rozwój już istniejących komórek rakowych.

Źródło: Gazeta Wyborcza
  • Drukuj
  • Ocena:

    • słabe
    • nic specjalnego
    • dobre
    • bardzo dobre
    • znakomite

    44 głosy

Co się stało z Madzią?

Matka półrocznej Madzi z Sosnowca wyznała, że córeczka wyślizgnęła się jej w domu z kocyka i uderzyła główką w wysoki próg