Za najlepszy album roku 2004 jury uznało "Poulet aux prunes" ("Kurczak ze śliwkami") Marjane Satrapi, irańskiej rysowniczki mieszkającej w Paryżu. W swoich komiksach pokazuje ona świat irańskich kobiet z punktu widzenia kogoś, kto z jednej strony rozumie zachodni system wartości, z drugiej zaś nie odcina się całkiem od islamu (jej obszerny portret prezentowaliśmy dwa miesiące temu w "Wysokich Obcasach").
Nagrodę specjalną za całokształt twórczości otrzymał 70-letni Georges Wolinski, legenda francuskiej satyry politycznej - jego złośliwe rysunki publikowały m.in. "Hara Kiri", "Libération", "Paris-Match", "L'Humanité", "L'Écho des Savanes" i przede wszystkim "Charlie", pismo którym przez wiele lat kierował. W Polsce jego rysunki publikował zaś m.in. tygodnik "Nie".
Za najlepszego scenarzystę uznano kontrowersyjnego Niemca Ralfa Koeniga, autora prowokujących komiksów gejowskich, a za najlepszego rysownika - Japończyka Jiro Taniguchi.
W ramach festiwalu pokazano też retrospektywę twórczości Arta Spiegelmana, znanego nam z wydanego w Polsce "Mausa" oraz szeroko u nas komentowanego, choć jeszcze niewydanego "W cieniu braku wież" ("In The Shadow Of No Towers"), komiksowego komentarza do ataku na WTC z 11 września.
Swoją wielką retrospektywę na festiwalu miał też kierujący pracami jury Zep (właść. Philippe Chappuis) doskonale znany w Polsce ze swoich zeszytów z cyklu "Titeuf", o młodym chłopcu miotającym się między problemami szkolnymi a cierpieniami wczesnego dojrzewania seksualnego.