Międzynarodowy serwis informacyjny "Sputnik" powstał, by szerzyć rosyjską propagandę za granicą. Jest zarejestrowany w Rosji, a prowadzi go kontrolowana przez rosyjskie państwo agencja "Rossija Siegodnia". Szefowie "Sputnika" planują uruchomienie 30 wersji językowych i dotarcie do mieszkańców 150 miast w 34 krajach. Portal jest internetową wersją propagandowego kanału TV "Russia Today" docierającego do 150 milionów ludzi na świecie.

Polskojęzyczna wersja strony "sputnik-news" działa od 1,5 roku. W ostatnich tygodniach ukazały się tam trzy teksty podpisane imieniem i nazwiskiem b. prezydenta RP.

"Demokryt z Abwery"

Najbardziej czytany (1700 odsłon) jest felieton o tym, jak w Polsce i na Zachodzie robi się "czarny PR Władimirowi Putinowi" i jak bardzo jest to krzywdzące dla prezydenta Rosji. "Aleksander Kwaśniewski" pisze m.in.: "Jak to dobrze, że jest ktoś taki jak Prezydent Putin. Jego istnienie wytłumaczy każdą naszą głupotę, każde nasze niepowodzenie, każdy nasz błąd. Możemy czuć się bez winy, ponieważ wszystko to, co w życiu zepsuliśmy, nie jest naszą, ale winą Putina.
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej