Liderzy Inicjatywy Polskiej, Zielonych, PO, PSL i Nowoczesnej spotkali się we wtorek na Skwerze Wolności Słowa, by podpisać zobowiązanie do realizacji Paktu na rzecz Mediów Publicznych.

- Jedną z największych klęsk III RP jest to, że nie udało się wypracować niezależnych politycznie, stabilnie finansowanych, wartościowych jakościowo mediów publicznych. Niektórzy odpowiedzialni za to stoją teraz obok mnie, ale mam nadzieję, że nawrócili się i naprawią swoje błędy, póki żyjemy - mówiła o idei paktu Agnieszka Holland, reprezentująca Obywateli Kultury.

Pakt to lista postulatów mających zreformować media publiczne w Polsce. Powstał z inicjatywy Obywateli Kultury, Obywateli Nauki i Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych; podpisało się pod nim ponad 70 organizacji pozarządowych. Wśród postulatów są:

- zapewnienie ochrony mediów przed upartyjnieniem, wprowadzenie powszechnej opłaty audiowizualnej, ograniczenie wpływów z reklam do 25 proc. budżetu mediów,
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej