TVP ogłosiła właśnie "dialog techniczny na pomiar badań telemetrycznych". "TVP zamierza udzielić zamówienia na przeprowadzanie i dostarczanie wyników badań telemetrycznych na potrzeby pomiarów widowni i rozliczeń z reklamodawcami - czytamy w ogłoszeniu - W tym celu uruchomiony został dialog techniczny przewidziany prawem zamówień publicznych. Zgłaszać się można do 20 czerwca".

To kolejny krok w wojnie, jaką prezes TVP Jacek Kurski toczy z Nielsenem, firmą od lat badającą widownię. W zeszłym tygodniu prezes straszył Nielsena: - Jeżeli w najbliższym czasie nie otrzymamy kodów pocztowych panelu pozwalających sprawdzić jego reprezentatywność, uznamy, że firma działa na naszą niekorzyść. I wyciągniemy z tego jedyne rozsądne dla Telewizji Polskiej wnioski. Dłużej tolerować tej sytuacji się nie da. 

Co tak wkurzyło prezesa TVP? Spadająca oglądalność. Całej stacji, ale przede wszystkim flagowych programów. Np. główne wydanie "Wiadomości" o 19.30 straciło od początku roku aż ok. 750 tys. widzów i przegrywa z "Faktami" TVN.
Pozostało 85% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej