Wtorkowe "Wiadomości" w materiale "Tajemnicza metodologia" chciały zdyskredytować bardzo dla siebie niekorzystne wyniki oglądalności firmy Nielsen Audience Measurement. Dane Nielsena pokazują, że - porównując rok do roku - główny dziennik TVP 1 stracił aż 750 tys. widzów. I teraz ogląda je mniej niż 3 mln widzów. "Wiadomości" straciły pozycję lidera - przegrywają z "Faktami" TVN i "Teleexpressem". To porażka prezesa TVP Jacka Kurskiego.

"Wiadomości" postanowiły więc podważyć wiarygodność wyników Nielsena, zamawiając sondaż w ośrodku badania opinii publicznej TNS Polska.

Pytam w TNS, czy wiedzieli, do czego TVP chce użyć przeprowadzonego przez nich sondażu.

Urszula Krassowska, szefowa zespołu badań społecznych TNS: - Nie. Gdybyśmy wiedzieli, tobyśmy zaprotestowali, bo porównywanie wyników pomiaru telemetrycznego z wynikami telefonicznego sondażu jest po prostu metodologicznie niepoprawne. Nie da się weryfikować wyników Nielsena naszym sondażem. To ogromny metodologiczny błąd.
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej