Trwa maraton egzaminacyjny w gimnazjach. Arkusz z matematyki, którzy uczniowie rozwiązywali we wtorek, to już ich czwarty test w ciągu dwóch dni. Na matematyce gimnazjaliści musieli poradzić sobie z 23 zadaniami - w tym aż 20 zamkniętymi. Jak im poszło, dowiemy się dopiero w czerwcu.

Egzamin gimnazjalny 2016. Rozmowa z Marcinem Karpińskim

Justyna Suchecka: Uczniowie, jak rzadko, piszą w mediach społecznościowych, że zadania im się podobały, a panu?

Marcin Karpiński: Mnie również i to z kilku powodów. Przede wszystkim w porównaniu z poprzednimi latami i z arkuszami maturalnymi na egzaminie gimnazjalnym było widać nastawienie jego autorów na rozumienie pojęć i rozumowanie.

Nie próbowano uczniów zamęczyć żmudnymi obliczeniami?

- Obliczenia też były potrzebne. Ale udało się zachować pewną równowagę pomiędzy sprawnością rachunkową a myśleniem, które uczniom jest potrzebne nawet bardziej.
Pozostało 82% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej