Analizę kampanii wyborczej w mediach zamówiła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, a wykonało ją Laboratorium Badań Medioznawczych UW. Objęła główne wydania serwisów informacyjnych od 17 do 23 października w TVP 1, TVP 2, TVN, Polsacie, TV Trwam, TV Republika i Superstacji oraz programy publicystyczne od 10 października.

Zespół badaczy spośród serwisów informacyjnych najwyżej ocenił "Wiadomości" TVP 1 za wysoki poziom merytoryczny, zniuansowanie tematów, neutralność języka i "niewiele stronniczości wizualnych". Dobrze ocenił też "Panoramę" TVP 2 i "Wydarzenia" Polsatu. Najgorzej wypadły natomiast serwisy TV Republika i TV Trwam, którym autorzy zarzucają brak obiektywizmu polegający na krytykowaniu jedynie komitetu PO i wyraźnym aprobowaniu PiS.

Raport krytykuje też "Fakty" TVN za powierzchowność i nadmierne skupianie się na marketingu politycznym i sporach personalnych. Najpłycej jednak kampanię relacjonowały "Informacje dnia" Superstacji.
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej