Pół roku od debiutu TV Republiki firma Atmedia przygotowała pierwsze badanie oglądalności tej stacji. Między 1 i 10 listopada przebadano 12 tys. widzów. Z tej analizy wynika, że TV Republika była w badanym okresie czwartą najlepiej oglądaną stacją informacyjną.

Przegonili ojca Rydzyka

Nowa telewizja zdecydowanie przegrała z TVN 24, była słabsza od Polsat News i TVP Info. Ale miała lepsze wyniki niż Superstacja czy biznesowa TVN CNBC. Wygrała także z TV Trwam - miała cztery razy większy udział w rynku niż telewizja o. Tadeusza Rydzyka.



Badanie pokazuje także, kto ogląda TV Republikę. Stacja przyciąga przed ekrany podobną liczbę mężczyzn (46,5 proc. widzów) i kobiet (53,5 proc.). Dla porównania - TV Trwam ma znacznie bardziej kobiecą publiczność (62,5 proc. jej widzów).

26 proc. widzów nowego kanału to osoby w wieku 20-49 lat (podobnie jest w TV Trwam), a 35 proc. widzów Republiki ma od 50 do 64 lat (TV Trwam - 27 proc.). Telewizja o. Rydzyka przyciąga natomiast więcej starszych widzów powyżej 65. roku życia (w TV Republika to 36 proc. jej widowni, a w TV Trwam - 43 proc.).
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej