Czekamy na Wasze listy. Napisz: listydogazety@gazeta.pl



Rocznik 1959, urodzony w miejscowości Model, mechanik po Politechnice Warszawskiej. Sejmowy i polityczny weteran. W Parlamencie zasiada nieprzerwanie od 21 lat, ludowcom przewodzi ponad 11 lat. Jest prezesem zarządu głównego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych. W 1995 roku przeforsował ustawę, dającą wiejskim strażom pożarnym przywilej sprzedaży wódki na zabawach w ich remizach.

W 2008 roku "Dziennik" zarzucił mu budowanie towarzysko - biznesowego układu polegającego na tym, że do spółek kontrolowanych przez konkubinę Pawlaka, jego kolegów ze studiów i sąsiadów, trafiały budżetowe dotacje przeznaczone dla Ochotniczych Straży Pożarnych.

Dwa razy był szefem polskiego rządu. W 1992 roku Lech Wałęsa desygnował go na premiera. Miał stworzyć chrześcijańsko - ludowo - liberalny rząd. Jego misja jednak nie powiodła się. Po tzw. "33 dniach Pawlaka" premierem została Hanna Suchocka. Pawlak ponownie został premierem rok później w rządzie SLD-PSL. Odszedł po kryzysie w koalicji. Zaskoczył, gdy luksusowe auto służbowe zamienił na poloneza. Jednak już w 2007 roku w rozmowie z "Toyota News" chwalił swoją toyotę z napędem hybrydowym. Dziś bez obstawy BOR dojeżdża do pracy pociągiem z Żyrardowa. W rządzie PO-PSL jest wicepremierem i ministrem gospodarki.
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej