Marka Orange należy do France Telecom. Francuska spółka jest inwestorem strategicznym TP SA (47,5 proc. udziałów) i jej komórkowego Centertela, operatora sieci Idea. We wtorek szefowie Orange (Sanjiv Ahuja), TP SA (Marek Józefiak) i Idei (Jean-Marc Vignolles) poinformowali o porozumieniu w sprawie zmiany marki Idea na Orange. Kosztu operacji nie podano, a czas potrzebny na jej przeprowadzenie określa się na 6-12 miesięcy. Najpewniej Idea zmieni się w Orange jeszcze w tym roku, wraz z wprowadzeniem przez Centertela trzeciej generacji telefonii komórkowej.

Zmiana marki będzie się wiązać ze zmianą wystroju tysięcy punktów Idei, wymianą papieru firmowego czy strony internetowej. Do tego trzeba dodać spory koszt kampanii wizerunkowej - np. wypromowanie konkurencyjnego Heyah kosztowało około 50 mln zł. Największy koszt dla grupy TP SA to jednak opłaty licencyjne - w myśl umowy polski operator przez dziesięć lat będzie płacić co roku równowartość 1,6 proc. obrotów Centertela, a umowa może zostać przedłużona.
Pozostało 84% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej