W zeszłym roku Chiny wyeksportowały samochody i podzespoły do aut za 4,7 mld dol., o 34 proc. więcej niż w 2002 r. Nowy plan zakłada, że w ciągu siedmiu lat eksport towarów branży motoryzacyjnej z Chin wzrośnie 15-20 razy. Jednak zdaniem wiceministra Wei już w 2005 r. eksport towarów motoryzacyjnych z Chin osiągnie wartość 15-20 mld dol. Z Chin eksportowane są już w niewielkich ilościach samochody Volkswagena i Hyundai. Spółka japońskiej Hondy i chińskich koncernów Dongfeng Motor Corp. i Guangzhou Automotive Group budują zaś fabrykę, w której w tym roku zacznie się produkcja aut Hondy tylko na eksport.
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej