Takie wnioski wynikają z najnowszego raportu firmy Jones Lang LaSalle (JLL), która przeanalizowała realizowane i zaplanowane inwestycje handlowe w ośmiu największych polskich aglomeracjach. Anna Bartoszewicz-Wnuk z JLL podkreśla, że dla developerów i sieci handlowych liczy się przede wszystkich siła nabywcza mieszkańców danego miasta. To dlatego najwięcej centrów handlowych powstaje w Warszawie, gdzie zarobki są najwyższe, a bezrobocie najniższe w kraju. W najbliższych dwóch latach powstaną tu trzy nowe gigantyczne centra handlowe - Arkadia, Blue City i Złote Tarasy, a już istniejące - pod wpływem rosnącej konkurencji - będą rozbudowywane. Np. Promenada ma być powiększona aż o 17 tys. m kw. Innym sposobem przyciągnięcia klientów jest rozbudowa obiektów w formie parków handlowych. - Przykładem może być Targówek Park Handlowy, w którym do istniejących sklepów IKEA i Decathlon dołączą m.in. centrum wyposażenia wnętrz oraz kilka znanych sklepów meblowych - opowiada Agnieszka Kołat z JLL.
Pozostało 89% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej