Chodzi o pozwolenia na otwarcie stacji Rondo ONZ, Stadion Narodowy a także na wentylatornie i tunel łącznikowy pod pl. Defilad. Teraz Metro planuje intensywne, próbne jazdy pociągów.

Wagony Inspiro muszą przejechać jeszcze pięć tysięcy kilometrów bez awarii, żeby można było dopuścić je do użytku. Taki warunek postawił Instytut Kolejnictwa. Według Jerzego Lejka, prezesa Metra Warszawskiego, inspiro potrzebują na to około trzech dni.

We wtorek wieczorem na drugiej linii odbędą się wielkie ćwiczenia strażaków i służb ratunkowych. Po nich metro będzie gotowe do otwarcia, choć ratusz nie podaje jeszcze dokładnej zabrana pasażerów. - Stanie się to w ciągu kilku, kilkunastu dni - twierdzi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.

Dziś rano w jednej z testowych jazd. Przejazd kolejką z Pragi na Wolę zajął 9 minut.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej