Nitka w kierunku południowym ma 930 m długości, nieco krótsza jest jezdnia w tunelu północnym - 889 m (to dlatego, że podziemny przejazd jest wygięty w łuk). Do tej pory najdłuższy był tunel kolejowy w miejscowości... Tunel w woj. małopolskim (764 m). Bezpieczeństwo w warszawskim tunelu ma zapewnić m.in. system sygnalizacji pożaru podłączony do straży pożarnej oraz specjalna antena, która umożliwi kontakt pod ziemią strażakom, policji oraz pogotowiu ratunkowemu. Przy wjeździe i wyjeździe zamontowano zaś spryskiwacze, które nie pozwolą jezdni zamarznąć. Gdy temperatura zacznie gwałtownie spadać, asfalt zostanie polany roztworem soli.

Tunel budowano ponad dwa lata. Kosztował 220 mln zł.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej