Podbiła publiczność jako Oleńka z "Potopu" i Izabella Łęcka z serialowej "Lalki", a u szczytu popularności zrezygnowała z aktorstwa.

Była objawieniem polskiego kina lat 60. i 70. Do filmu wyrwano ją jeszcze z liceum, a z powodu zajęć na planach filmowych nie skończyła warszawskiej PWST. W "Żywocie Mateusza" (1967), jako jedna z dwóch piękności w bikini, nawiedzała nadwrażliwego bohatera (Franciszek Pieczka). W "Skoku" (1967) Kazimierza Kutza była dziewczyną odciągającą bohatera (Marian Opania) od planowanej napaści na wiejską spółdzielnię. W antyfeministycznym "Polowaniu na muchy" (1969) Andrzeja Wajdy furorę zrobił jej uśmiech i wielkie okulary, które nosiła, grając Irenę, kobietę modliszkę namawiającą na zrobienie kariery miałkiego rusycystę (Zygmunt Malanowicz). W "Lokisie" (1970) Janusza Majewskiego była panną z litewskiego dworu, która nieświadoma poślubia pół człowieka, pół niedźwiedzia.
Pozostało 84% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej