Tak długo, dopóki sami się nie przekonamy, że jesteśmy wyjątkowi, tak długo do naszych wartości nie będziemy mogli przekonać innych - ostrzegła Henryka Bochniarz, prezes Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych, otwierając we wtorek konferencję "Budowanie polskiej marki w Europie".

A firma, która nie potrafi przekonać konsumentów do swojej wartości - przekonywali inni eksperci biorący udział w konferencji (zorganizowanej przez ambasadę Danii, kilkanaście duńskich firm oraz Plus GSM) - jest skazana na niepowodzenie. Niska cena polskich produktów na dłuższą metę niewiele pomoże, bo w dzisiejszej gospodarce walczyć trzeba nie o portfel klienta, ale o miejsce w jego umyśle. - Jeśli konsument nie będzie chciał twojego produktu, to choćby był obiektywnie najlepszy na świecie, przegrałeś - ostrzegał Jesper Kunde, jeden z twórców pojęcia "brandingu".

- My na Zachodzie...
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej