"Gazeta Wyborcza" jest najchętniej kupowaną i czytaną opiniotwórczą gazetą w Polsce i najpopularniejszym tytułem codziennym wśród reklamodawców. Gdy powstawała w 1989 r. w związku z pierwszymi demokratycznymi wyborami do parlamentu, była kilkustronicowym dziennikiem o nakładzie 150 tys. egzemplarzy. Dziś średni nakład wynosi 292 tys. egzemplarzy i sama gazeta, w zależności od dnia tygodnia, ma 24-44 strony.

>> Zobacz, jak wygląda "Gazeta Wyborcza" w liczbach

"GW" założyła grupa dziennikarzy i byłych działaczy niezależnej prasy związanej z demokratyczną opozycją. Od momentu powstania stanowisko redaktora naczelnego pełni Adam Michnik, intelektualista i wybitny działacz opozycji demokratycznej w latach 1968-89.

Teraz gazetę - w jej wydaniu papierowym, internetowym, w aplikacjach na mobilne urządzenia - przygotowuje 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu duży zespół specjalistów: dziennikarze, redaktorzy, wydawcy internetu, fotoreporterzy, operatorzy wideo, graficy, korektorzy. Pracują nie tylko w redakcji w Warszawie, ale też w 22 oddziałach "GW" w całej Polsce oraz za granicą.
Pozostało 89% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej