Dlaczego jednym udaje się a innym nie? Setki przyczyn, dziesiątki teorii. Czy może być jedno proste wytłumaczenie? Simon Sinek, antropolog-obieżyświat, który poświęcił się badaniom strategii korporacyjnych, twierdzi że tak. I że paradoksalnie, odpowiedzią jest pytanie "dlaczego?". Uzasadnił to w książce z 2009 r. "Jak wielcy przywódcy inspirują do działania", a potem w jednym z TED-owskich wykładów. Ponieważ ludzie lubią pojmować złożone rzeczy ujęte w prosty sposób, książka stała się bestsellerem, a wykład siódmym najczęściej oglądanym z serii. Sinek twierdzi w nich, że każda osoba i każda firma wie co robi, niektórzy wiedzą, jak to robią, ale mało kto rozumie, dlaczego robi to, co robi. - Pieniądze są rezultatem, a nie powodem - uprzedza. Jego zdaniem prawdziwy powód, choć często nieoczywisty, bywa kluczem do sukcesu. To istota powodzenia. Tkwi samym w środku złotego kręgu pytań "co", "jak" i "dlaczego" wiodącego od konkretu do idei. Dlatego łatwiej nam odpowiedzieć na pytanie "co robię", niż "dlaczego to co robię miało by kogoś obchodzić". - W rezultacie myślimy, działamy i komunikujemy się od zewnątrz do wewnątrz, od "what" do "why" - mówi Sinek.
Pozostało 91% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej