Dlaczego jednym udaje si a innym nie? Setki przyczyn, dziesi徠ki teorii. Czy mo瞠 by jedno proste wyt逝maczenie? Simon Sinek, antropolog-obie篡鈍iat, kt鏎y po鈍i璚i si badaniom strategii korporacyjnych, twierdzi 瞠 tak. I 瞠 paradoksalnie, odpowiedzi jest pytanie "dlaczego?". Uzasadni to w ksi捫ce z 2009 r. "Jak wielcy przyw鏚cy inspiruj do dzia豉nia", a potem w jednym z TED-owskich wyk豉d闚. Poniewa ludzie lubi pojmowa z這穎ne rzeczy uj皻e w prosty spos鏏, ksi捫ka sta豉 si bestsellerem, a wyk豉d si鏚mym najcz窷ciej ogl康anym z serii. Sinek twierdzi w nich, 瞠 ka盥a osoba i ka盥a firma wie co robi, niekt鏎zy wiedz, jak to robi, ale ma這 kto rozumie, dlaczego robi to, co robi. - Pieni康ze s rezultatem, a nie powodem - uprzedza. Jego zdaniem prawdziwy pow鏚, cho cz瘰to nieoczywisty, bywa kluczem do sukcesu. To istota powodzenia. Tkwi samym w 鈔odku z這tego kr璕u pyta "co", "jak" i "dlaczego" wiod帷ego od konkretu do idei. Dlatego 豉twiej nam odpowiedzie na pytanie "co robi", ni "dlaczego to co robi mia這 by kogo obchodzi". - W rezultacie my郵imy, dzia豉my i komunikujemy si od zewn徠rz do wewn徠rz, od "what" do "why" - m闚i Sinek.
Pozosta這 91% tekstu
Artyku dost瘼ny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypr鏏uj cyfrow Wyborcz

Nieograniczony dost瘼 do serwis闚 informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazyn闚 Wyborczej