Shanghai Automotive Industry prawdopodobnie wykupi 10 proc. udziałów w spółce GM-Daewoo Auto & Technology (GM-DAT), która ma powstać na bazie części majątku zbankrutowanego koreańskiego koncernu Daewoo Motor. Decyzja ta ułatwiłaby ekspansję GM w Chinach, bo w ten sposób amerykański koncern mógłby oferować w tym kraju tanie nieduże auta skonstruowane już przez Daewoo. Wraz z Shanghai Automotive Industry GM prowadzi spółkę, która na chiński rynek produkuje limuzyny Buick oraz małe auto Sail. Na podstawie umowy z kwietnia tego roku w GM-DAT Amerykanie mają objąć 42,1 proc. udziałów. Koleje 14,9 proc. udziałów zdecydował się już wykupić japoński koncern Suzuki związany kapitałowo z GM. W sumie GM i jego partnerzy mają przejąć dwie trzecie udziałów w GM-DAT, a resztę otrzymają koreańskie banki-wierzyciele Daewoo.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej