32. Warszawskie Spotkania Teatralne to próba wpisania najbardziej szalonych produkcji z całej Polski w warszawskie klimaty. Co dla siebie znajdzie na nich charakterny migdał? A co picuś z małym asiorem?
Jeśli wszystkie plany polskich urzędników się powiodą, etapy wyjścia do teatru A.D. 2015 będą cztery. Następujące.
Żaden poważny teatr operowy nie może się obejść bez Wagnera, jak dramatyczny bez Szekspira, bo obaj mówią o tym samym: miłości i śmierci, władzy, wierności i zdradzie - rozmowa z Piotrem Kamińskim*
Cieplak znów w Warszawie! - właśnie taki bezpretensjonalny entuzjazm budzi nowy spektakl w Teatrze Powszechnym
Co zrobić, gdy publiczność przyzwyczaiła się do podtapiania chomików czy swobodnych zabaw nagością? Pomóc ma Zygmunt Freud
Kiedy Polak ma dość, a w kraju nie panuje żadna usprawiedliwiająca ten stan żałoba, lubi poczuć się Czechem
- Polityka miasta wobec teatru jest oburzająca i cyniczna - uważa Krystian Lupa. Znany reżyser wspiera aktorów Teatru Dramatycznego, którzy walczą o swoją przyszłość.
Michał Kmiecik ma 20 lat i wystawił właśnie w Teatrze Dramatycznym spektakl tak atrakcyjny jak virale według teledysku Gotye. Bezczelnie wtórny, żerujący na cudzej popularności. A jednak wciągający.
W produkcję najnowszego spektaklu Teatru Telewizji - początek dziś w TVP1 o 20.30 - zaangażowano najnowsze technologie. Widzowie śledzący przedstawienie w internecie (skarpetki.tvp.pl) będą mogli ''przesiadać się'' na wirtualnej widowni
Przychodzi taki moment w karierze, gdy lekturę branżowych książek zaczyna się od indeksu. ?OK, temat tematem, ale co tu napisali o mnie?. Ta chwila nadeszła właśnie dla Warszawy.
Od ACTA, Smoleńska i detektywa Rutkowskiego polski teatr ucieka w sny
W "Burzy" Mai Kleczewskiej niewiele pozostało z Szekspirowskiej bajki. Powstał szczery i piękny spektakl o złym życiu i toksycznej rodzinie
W latach 80. jej rówieśnicy pytani o ulubioną kobiecą postać filmową wskazywali najczęściej Lindę z "Łowcy jeleni" (1978). Rola, którą nieznana nikomu Meryl Streep weszła do aktorskiej ekstraklasy. Gdy te same badania powtórzono kilka lat temu...
Recenzja ze spektaklu: Gwiazdorska obsada, duże koszty produkcji i eksploatacji, a wartości artystyczne, intelektualne czy nawet rozrywkowe - wątpliwe."Sierpień" w reżyserii Grzegorza Brala, dyrektora artystycznego Teatru Studio, nie jest...
Manifest realizmu kapitalistycznego w Narodowym? Michał Zadara sprawdza, czym powinna być sztuka w czasach kryzysu. Wykorzystuje do tego dramat Norwida "Aktor"
Maja Kleczewska przygotowuje w Teatrze Polskim w Bydgoszczy "Burzę". Prawdę o postaciach dramatu Szekspira postanowiła wydobyć z... podświadomości aktorów
Czy "Kordian" jest o samobójstwie, "Hamlet" o deratyzacji, a niderlandzkie martwe natury o wazonach?
Dlaczego 25-letnia Jarosława Pulinowicz stała się najczęściej obok Czechowa, Gogola i Kolady wystawianą autorką rosyjską?
Kampania promocyjna czy sztuka krytyczna? Niemiecki Maxim Gorki Theater startuje z facebookowymi adaptacjami spektakli, w których widzowie mogą wpływać na działania postaci z klasyki
Prestiżowe nagrody kulturalne tygodnika "Polityka" zostały wręczone we wtorek wieczorem w gmachu Opery Narodowej. Trafiły m.in. do pisarza Mikołaja Łozińskiego, reżysera filmowego Rafaela Lewandowskiego i artysty Nicolasa Grospierre'a. Jerzego...
Autorzy nowych spektakli dla dzieci posługują się listą "grzechów głównych", która znacznie różni się od wersji katechetycznej. Dowód? "Opowieści zimowe" według Andersena w Teatrze Polskim w Bydgoszczy
Kto choć raz nie obudził się w środku nocy z jękiem: "Co ja tu robię?". Na tym poczuciu opiera się polski sukces dramatów Hanocha Levina. Jego "Udrękę życia" z Januszem Gajosem i Anną Seniuk można oglądać w Teatrze Narodowym
Czego boją się Irlandczycy w 2012 r.? Cięć budżetowych? Obniżenia ratingu? Na ten temat nauczyli się już beztrosko ironizować. Nowy powód do niepokoju pojawił się 1 stycznia
Nie mogli wyjść ze zdumienia kuratorzy i dyrektorzy festiwali zagranicznych zaproszeni na krakowski festiwal Boska Komedia - coroczny przegląd najlepszych polskich spektakli. "Jak to? - pytali. - Wczoraj Mickiewicz, dzisiaj Mickiewicz i jutro też...
Rozmowa z Natalią Korczakowską*, reżyserką ?Halki? w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej
W Krakowie zakończył się festiwal Boska Komedia. Dowodzi, że polski teatr wpadł w nastrój wkurzonego kibola, który wyszedł z przegranego meczu i zaczyna demolkę
Polski teatr spiera się o pamięć lat transformacji. Hasła "Balcerowicz musi odejść" i "Polska w budowie" padają jako poważne postulaty albo histeryczne przestrogi
Polakom należy się turystyka i plaże Egiptu - przekonywał Jarosław Kaczyński. Polakom należy się pamięć o ich własnych chłopskich korzeniach, dzieciństwie na ciągniku i radości ze świniobicia - podrzucają zawodowi prowokatorzy polskiego teatru.
Polska premiera "Opowieści afrykańskich według Szekspira" Krzysztofa Warlikowskiego. Na scenie nie ma żywych ludzi, są awatary przeżywające wszystko, co najgorsze, za twórców i widzów
Nie lękajcie się, mieszczuchy i filistrzy. Teatr przypomniał sobie o was. Już niczego wam nie zarzuci, ale z czułością i troską pochyli się nad waszymi marzeniami o wygodnym życiu
Joanna Karasek, tłumaczka i menedżer kultury, po trzech latach kierowania Instytutem Polskim w Madrycie została odwołana z funkcji z dniem 31 grudnia.
"I nie było już nikogo" Aleksandry Koniecznej w Teatrze Dramatycznym. Rzeź pięknych pań i panów z wyższych sfer zamienia się w uroczysty danse macabre. Kara wymierzana w rytm dziecięcej wyliczanki dosięga zbrodniarzy nieliczących się z ziemskim...
W długo oczekiwanej teatralnej wersji słynnej gotyckiej powieści Brama Stokera o hrabim Draculi poza gustownie zainscenizowaną melancholią nie ma, niestety, nic
Gdybym mogła wystosować skuteczną prośbę do polskiego teatru, życzyłabym sobie jednego: by przestał wreszcie bronić ?sprawy kobiecej?. Nie ma bowiem bardziej ohydnych i brutalnych spektakli niż te robione w trosce o cześć niewieścią. Próby pokazania...
Fransua bierze pierwszy głęboki oddech i w tym samym momencie jego ojciec wciąga do płuc śmiertelną dawkę cyklonu B. Głęboki oddech bierze też Teatr Żydowski
- Liturgia to najczęściej wystawiany na świecie scenariusz. Czas sprawdzić, czy to przypadkiem nie szmira - mówi Artur Żmijewski inscenizujący "Mszę" w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.
Rzucali na tacę, znaku pokoju nie przekazał nikt. ?Msza? Artura Żmijewskiego w Teatrze Dramatycznym była testem nie tyle dla liturgii, ile dla zdystansowanej, krytycznej publiczności
- Liturgia to najczęściej wystawiany na świecie scenariusz. Czas sprawdzić, czy to przypadkiem nie szmira - mówi Artur Żmijewski inscenizujący ?Mszę? w Teatrze Dramatycznym w Warszawie
Wydarzenie tygodnia
Copyright © Agora SA